SweetMuslimah.com

Mereka Yang Sudi Membaca

Home » , , , » hati ini dilukai lagi..

hati ini dilukai lagi..

Hati ini dilukai lagi
ini yang ku rasakan
apakah hanya kerna kesalahan masa lampau
menyebabkan aku dipandang hina 
dipandang seperti aku bisa melakukan perbuatan yang sama
ya aku akui melakukan perkara itu
tapi aku manusia alpa dengan keindahan dunia
tapi adakah perlu kau menilai ku sedemikian rupa
apabila aku mula ingin berubah menjadi lebih baik
seperti apa yang kau ingini
aku tahu kau tak pernah menghargai diri ini
aku dianggap tempat kau singgah
disaat kau kesepian,dan susah
dan aku pula terlalu mengharap kasih sayang darimu
walau ku tahu cinta dan kasih yang kau beri 
hanya palsu semata-mata
aku ingin berubah tapi kau sedikitpun
tak pernah memberiku kata-kata semangat
yang kau inginkan semoga semua permintaanmu 
ku turuti
jiwaku meronta dan menangis
dengan kata-kata mu yang terlalu tajam
membuatkan aku tertekan dan sedih yang teramat
ya,aku akui aku seorang yang alpa
alpa dengan nikmat yang diberi
alpa dengan kasih yang ku perolehi
dan alpa dengan cinta yang ku dapat
cuma ku pinta percayalah padaku
aku tidak mahu semua yang ku bina selama ini
hanyalah harapan palsu
aku sedih dan kecewa pabila setiap kenangan kita
tidak pernak kau ingat apatah lagi kenang
dimana kasih sayangmu yang kau beri?
sudah lupakah kau pada janji yang kau beri padaku
ya manusia selalu lupa pada janji
kerana manusia terlalu mencari yang sempurna
ya..aku akui aku tak pernah sempurna di matamu
kau ingin seorang yang lebih baik dari aku
lebih kacak dan lebih berharta
apa ada dengan ku..
ya..aku dengan kau 
ibarat si hodoh dan si cantik
memang tak kan bersama seandainya 
si cantik hanya mahukan si kacak untuk bersamanya 
aku telah bersama bersabar
bersabar dengan karenahmu
setiap tingkah lakumu.
tutur katamu,apatah lagi caramu
semua ku perhatikan.
aku tak pernah mengharap untuk dihina sedemikian rupa
hanya kerna kisah lampauku
cuma ku hanya minta sedikit ruang untuk ku memperbetulkan diri
menjadi lebih baik dimatamu
dan buangkanlah semua kenangan duka kisah lampauku
ku ingin jadi orang baru
dan ku perlukan kamu untuk memberi sokongan 
ku tak minta wang ringgit daripada mu
cuma ku hanya mahukan kasih dan sayang serta cinta yang ikhlas dari hatimu
selama ini aku telah buangkan egoku,kemarahanku
hanya untuk membahagiakanmu
tapi apa yang ku perolehi tak seperti lelaki lain
hanya maki, cacian dan herdikan
ya. aku cemburu melihat insan lain yang bercinta
selama ini ku meminta cinta yang indah
tetapi apa yang ku perolehi hanyalah kisah duka sahaja
Ya Allah ku memohon padamu
kabulkanlah permintaan ku ini
untuk memperoleh cinta yang sudah tertulis buatku
dari insan yang telah kau tetapkan untukku
biarlah dia mencintaiku dengan ikhlas
menerima diri ku baik dan buruk
dan bersedia untuk hidup denganku sehingga ke akhirnya
Amin....

*zubir othman*
1.07 pagi
07/02/2011

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Baca...Terhangat Di Blog Chegu Zubir